Energimyndigheten har en app för smartphones som underlättar valet av ersättningslampa när din gamla tjänat ut.

Du har nu fått hem det nya avtalet, eller får det inom de närmaste dagarna. Bedömningen är att vi får ett bra avtal under den kommande treårsperioden. Vi säkrar oss mot höga vinterpriser och får njuta av. förhoppningsvis, låga sommarpriser.
Glöm inte att klicka på Epostikonen, facebookikonen o/e twitterikonen

Hej!
Du som redan är medlem behöver inte skicka någon ny intresseanmälan, men gärna lämna till grannar, vänner, släktingar och arbetskamrater.
Hälsar
Hans

Det är nu klart med ett nytt treårsavtal med Borås Elhandel AB. Samma leverantör med ett bra avtal som varar till 2015-08-01 (dvs över kommande val 2014).
Mer information på hemsidan: www.energiutveckling.se/elpris

Inom en vecka hoppas jag kunna informera om huvuddragen i avtalet som gäller från 1/8 -12.
Senare kommer jag att skicka ut information tillsammans med vår leverantör.

För en villaägare ser energianvändningen ut så här:
60 % uppvärmning
20 % varmvatten
20 % hushållsel (22 % kyl & frys, 26 % hemelektronik (dator, TV etc), 26 % belysning, 26 % övrigt (tvätt, disk & matlagning)

Jag har nu tillsammans med avtalsgruppen valt ett avtal som vi rekommenderar för medlemmarna med start den 1/8 -12.
Det innehåller dels en rörlig del, dels en vintersäkring som gör att vi begränsar kilowattpriset under perioden november-april.
Du kommer att få mer information här senare. I nästa skede kommer information till alla medlemmar via epost från Borås Elhandel AB som jag utarbetar tillsammans med Magnus Alholme.

Jag har nu skickat ut anbudsunderlaget för vårt nya avtal till drygt 40 elleverantörer.
Anbuden skall vara hos mig senast den 25/4.
Då sker en grovsortering och sedan diskuterar jag med ”förhandlingsgruppen” som består av tre andra företagare. Målsättningen är ju att ha ett avtal som ger lägsta möjliga kostnad för den enskilde.

Hej!
Jag har bett dig skicka in nya uppgifter via mejl eller vanligt brev. jag är angelägen om att få in dessa underlag med vändande post! Databasen måste vara så korrekt som någonsin är möjligt inför förhandlingarna.
Tack på förhand!

Energibolaget i Sverige drar på sig mängder av anmälningar och klagomål. Nu agerar både Konsumentverket och Finansinspektionen.
Klagomålen gäller också dotterbolaget Min El.
Kritiken rör bl. a

  • vilseledande marknadsföring
  • oskäliga avtalsvillkor
  • negativ avtalsbindning

Man har bl. a 12 månaders uppsägningstid på rörliga avtal.