För en villaägare ser energianvändningen ut så här:
60 % uppvärmning
20 % varmvatten
20 % hushållsel (22 % kyl & frys, 26 % hemelektronik (dator, TV etc), 26 % belysning, 26 % övrigt (tvätt, disk & matlagning)

Jag har nu skickat ut anbudsunderlaget för vårt nya avtal till drygt 40 elleverantörer.
Anbuden skall vara hos mig senast den 25/4.
Då sker en grovsortering och sedan diskuterar jag med ”förhandlingsgruppen” som består av tre andra företagare. Målsättningen är ju att ha ett avtal som ger lägsta möjliga kostnad för den enskilde.

Sämst koll på elen har … göteborgarna!
En rubrik i GP den 7/2 -12. resultatet är från en Sifo-undersökning. Var 3:e person har dålig koll på elpriset. samtidigt är fler oroliga för framtida elpriser än för boräntor, arbetslöshet och börsras.
Då är ju just elpriset det som är lättast att ha koll på!

https://picasaweb.google.com/118259793040420720282