Nätbolagen driver nu en process för att ”mjölka ut” ytterligare övervinster ur sina reda avskrivna elnät. Elnät som vi betalat flera gånger om.
Se SvD den 26/3: http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/elbolagen-vill-hoja-avgifterna-med-tiotals-miljarder_8030120.svd Nätbolagen

Nätbolagen utnyttjar sin monopolställning för att maximera sin vinst.
Förvaltningsrätten behandlar just nu ett mål mot Eon, Fortum och Vattenfall avseende deras prissättning på nätavgifterna till oss konsumenter.
SvD hade en artikel i ämnet den 26/3 2013.
Länk till SvD: http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/elbolagen-vill-hoja-avgifterna-med-tiotals-miljarder_8030120.svd

Har du rätt säkring?
har du ersatt elvärmen med annan värmekälla? Har du tagit bort bastun? Då kan du sänka dina kostnader betydligt.
På Västra Orust kostar en 16 amperes huvudsäkring drygt 1600 kr mindre än en 20 amperes säkring.
Tala med din nätföretag om det skulle fungera för dig!